BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du interesseret i at arbejde med udbetaling af sygedagpenge - Så læs mere her:
I Stevns Kommune er udbetaling af sygedagpenge en del af det øvrige Ydelsesteam, hvor der udbetales bl.a. kontanthjælp og uddannelseshjælp.
Som sygedagpengemedarbejder samarbejder du med de øvrige medarbejdere i Ydelsesteamet samt med opfølgningssagsbehandlerne i vores team Job og Rehabilitering.
I jobcenteret i Stevns Kommune er vi ambitiøse på borgernes vegne. Vi tror på den tværfaglige indsats, og vi tror på borgernes og hinandens ressourcer. Derfor vil den daglige sagsbehandling ske i et tæt samarbejde bl.a. med kollegaer, der har ansvaret for den socialfaglige opfølgning på sager.
Omdrejningspunktet i dit arbejde er at behandle ansøgninger om sygedagpenge fra borgere og arbejdsgivere, udbetale sygedagpenge og sørge for den løbende behandling af igangværende udbetalinger. Hertil kommer telefonisk råd og vejledning samt besvarelse af henvendelser fra borgere og arbejdsgivere.
Der er også diverse afstemningsopgaver samt opgaver om regres i forhold til forsikringsselskaber.
Med andre ord, så er der en vekslen mellem borgerkontakt og administrativt arbejde i stillingen.
Indholdet i stillingen
Du skal arbejde i et mindre team, og derfor bliver opgaverne mangfoldige og du får rig mulighed for at komme godt omkring i sygedagpengelovgivningen.
Vores forventninger til dig:
- Du har gode samarbejdsevner, er god til at hente og give sparring til dine kolleger.
- Du har en relevant uddannelse, f.eks. kontoruddannelse eller administrationsbachelor
- Er god til telefonisk kontakt med borgerne
- Du har arbejdet med forskellige IT-systemer og har noget erfaring
- Du er god til at arbejde systematisk og metodebevidst, da vi gør meget ud af at træffe korrekte afgørelser for vores borgere
- Vi ved aldrig, hvilke udfordringer der dukker op og derfor skal du være klar til at møde forskellige faglige udfordringer og bevare dit gode overblik.
- Du skal kunne arbejde selvstændigt og være god til at løfte din del af opgaverne sammen med dine kollegaer.
- Har erfaring med sagsbehandling af sygedagpenge
- Har erfaring med at arbejde med myndighedsopgaver
- Kender til KSD – Kommunernes sygedagpengesystem
- En arbejdsplads med højt til loftet og en uformel omgangsform, der bidrager med en positiv tilgang til arbejdet, hvor der er rum til personlig og faglig udvikling
- En afdeling med gode muligheder for at udfordre og udvikle dig, både fagligt og personligt
- Du får rig mulighed for at bruge dine ideer og input til at yde den bedste service for vores borgere.
- Et område i udvikling, med stort fokus på samarbejde og hvor vi sætter en ære i at arbejde med borgeren i centrum
- Fleksibel arbejdstid og hjemmearbejde.
Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelses- og lønforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den aftaleberettigede organisation.
Tiltrædelse hurtigst mulig.
Ansøgningsfrist den 15. juni 2023. Stillingen søges elektronisk nedenfor. Vedhæft ansøgning og CV.
Vi afholder ansættelsessamtaler den 19. juni 2023.
Vil du vide mere?
Du er meget velkommen, og vi vil gerne opfordre dig til, at ringe og høre mere om stillingen, og få et indtryk af os som kommende kolleger og arbejdsplads. Ring til faglig konsulent Linda Holm Johansen på telefon 56 57 51 27 eller faglig konsulent Lisa Mathiesen på telefon 56 57 51 28.
Det er en del af kommunens ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://stevns.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=b371b8d1-c338-4255-9cb9-14cfa9943a3e
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839766