BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en engageret skolekonsulent og en lige så engageret fritidsjobkonsulent, der begge brænder for at arbejde på en ny måde og kan bidrage til et bedre liv for udsatte børn og unge og deres familier.
Stillingerne er på 37 timer om ugen.
Her er en fantastisk mulighed for dig, der ønsker at deltage i et spændende udviklingsarbejde med et klart fokus på udsatte børn og unge og deres familier.
Afdelingen står på tærsklen til at afprøve en fremsynet model, hvor dine opgaver som skolekonsulent eller virksomhedskonsulent kobles direkte ind i vores myndighedsafdeling.
Med den nye model vil I komme til at arbejde tæt på vores myndighedsafdeling med et klart fokus på at skabe trivsel igennem skole og fritidsjobindsatser.
Lidt om skolekonsulentopgaven
Skolemistrivsel har ofte flere årsager – det kan f.eks. være klassefællesskabet, elevens eller familiens personlige forhold, diagnoser eller en kombination. Vi ønsker derfor at arbejde tæt sammen med eleven selv, forældrene og på tværs af velfærdsområder med skolesocialrådgivere, sagsbehandlere og skolerne. Formålet er at skabe forløb med fokus på skoletrivsel, hvor familien, barnet og netværket inddrages sammen med skolen.
Lidt om fritidsjobkonsulentopgaven
Det vil være din opgave at understøtte de unges udvikling, opdyrke og finde fritidsjob sammen med kolleger i Center for Børn & Læring samt Center for Erhverv, Kultur & Turisme, lave et stærkt jobmatch mellem unge og virksomheder og efterfølgende sammen med virksomhedersmentorer sikre at de unge fastholder deres nye fritidsjob.
Der er allerede i dag et stort kendskab til hinanden på tværs af Stevns Kommune og et velorganiseret samarbejde om kommunens tidlige indsats imellem kommunens dagtilbud, skoler, PPR, sundhedsplejen og Udsatte Børn og Unge m.fl., som der bygges videre på med dette nye initiativ.
Med de nye funktioner, er det visionen at forstærke fokus yderligere, både gennem forebyggelse, men også at drage yderligere omsorg for de børn og familier som har et behov for mere indgribende indsatser, hvor et forstærket samarbejde kan medvirke til at skabe flere løsninger for de børn i almenområdet som ikke trives.
Vores afdeling er opdelt i 3 distrikter og organiseret i 3 teams – Nord og Syd og team Handicap. Vi er en afdeling med meget engagerede og ambitiøse medarbejdere, som er bredt sammensat af nye og erfarne rådgivere med i alt 21 rådgivere, samt andre faggrupper og som vi håber, du vil være en del af.
Vi har vores eget kontaktperson/familievejleder korps og to jurister tilknyttet afdelingen.
Vi lægger stor vægt på trivsel og et godt arbejdsmiljø, og hvor der løbende arbejdes med det gode arbejdsmiljø som en forudsætning for, at vi lykkes med indsatsen for vores børn og unge.
Afdelingen ser det tværfaglige samarbejde, som en vigtig nøgle til at indsatserne i familierne bærer frugt, derfor vil stærke faglige fællesskaber med kollegaer i Familiehuset/PPR, sundhedsplejerskerne, skoler, dagtilbud m.fl. fortsat være et fokuspunkt, og som vi vil udvikle på.
Til at understøtte trivsel, arbejdsmiljø og en høj faglighed, er vi ved at afslutte et flerårigt udviklingsforløb i afdelingen, hvor vi bl.a. arbejdede med at udvikle det personlige lederskab og en feedback kultur, som i sidste ende skal være en gevinst for familierne og afdelingen.
Herudover har vi for nylig vedtaget et Kulturmanifest, som skal være med til at styrke afdelingens identitet og på den måde vi ønsker, at familierne bliver hjulpet på vej hen imod til en stærkere udvikling.
Vi kan tilbyde dig:
- Et arbejdsmiljø med fælles faglighed i fokus, tæt samarbejde og plads til forskellighed
- Mulighed for indflydelse i en organisation med en flad struktur
- Supervision
- Mulighed for op til 2 hjemmearbejdsdage om ugen
- Flextid
- Selvstændig tilrettelæggelse af arbejdet
- At du er uddannet lærer, pædagog eller lignede
- At du kommer med stor gejst, faglig viden og relevant erfaring indenfor arbejdet med udsatte børn
- At du arbejder helhedsorienteret, selvstændigt og ansvarsfuldt
- At du kan skabe en struktureret hverdag
- At du vil bidrage til et positivt arbejdsmiljø
Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Da vi er en landkommune med et stort geografisk distrikt, vil det være en fordel, at du har kørekort til almindelig personbil.
Ansøgningsfrist tirsdag den 26. september 2023. Stillingen søges elektronisk nedenfor. Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende og inden udgangen af september 2023.
Hvis du vil vide mere om stillingerne, kan du kontakte centerchef Christian Sørensen,
tlf. 23 37 20 25.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://stevns.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=d12a1b4b-8da1-402a-a901-cb4e6d772e7c
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907927