BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da en af vores dygtige rådgivere i afdelingen er gået på barsel, søger vi dig til et barselsvikariat på 37 timer med tiltrædelse 1. marts eller snarest muligt derefter, der brænder for at arbejde på en ny måde og bidrage til et bedre liv for børn, unge og deres familier.
Vi er i fuld gang med implementering af Barnets Lov, som vores dygtige juridiske konsulenter står i spidsen for, ligesom afdelingen står på tærsklen til at afprøve en spændende model, hvor dine opgaver som medarbejder i en myndighedsafdeling sammensættes på en ny måde. Med den nye model vil du komme til at arbejde med både myndighed, rådgivning, konsultativt og foretage lettere familieindsatser og herigennem samtidig få mulighed for at udvikle nye faglige og personlige kompetencer.
Den nye model betyder, at du som rådgiver får nye opgaver ved at du både har myndighedsopgaver, som du kender til i dag, men også en funktion, hvor du som rådgiver knyttes til dagtilbud og skoler, med en rådgivende, konsultativ og udførende funktion. Hertil kommer rådgivende samtaler med børn, unge og forældre, som etableres som forebyggende indsats.
Der er allerede i dag et stort kendskab til hinanden på tværs af Stevns Kommune og et velorganiseret samarbejde om kommunens tidlige indsats imellem kommunens dagtilbud, skoler, PPR, sundhedsplejen og myndighedsafdelingen, som der bygges videre på med dette nye initiativ.
Med den nye funktion er det visionen at forstærke fokus yderligere, både gennem forebyggelse, men også ved at drage yderligere omsorg for de børn og familier, som har behov for mere indgribende indsatser, hvor et forstærket samarbejde kan medvirke til at skabe flere løsninger for de børn i almenområdet, som ikke trives.
Det vil være en todelt stilling, hvor du som udgangspunkt vil skulle arbejde i ca. 25 myndighedssager. Vi arbejder med målgruppen for 0-23 år.
Du vil derfor som rådgiver i afdelingen få mulighed for at afprøve og udvikle dine færdigheder, både når det gælder almindelige myndighedsopgaver inden for børn og unge, og når det drejer sig om at forebygge at familier får brug for mere indgribende støtte.
Om afdelingen
Vores afdeling er opdelt i distrikter og organiseret i 3 teams – Nord, Syd og Specialmyndighed. Vi er en afdeling med meget engagerede og ambitiøse medarbejdere, som er bredt sammensat af nye og erfarne rådgivere med i alt 21 rådgivere, samt andre faggrupper og som vi håber, du vil være en del af.
Vi har vores eget kontaktperson/familievejleder korps, 3 skolekonsulenter, 1 fritidsjobkonsulent og 2 jurister tilknyttet.
Vi lægger stor vægt på trivsel og et godt arbejdsmiljø, hvor der løbende arbejdes med det gode arbejdsmiljø som en forudsætning for, at vi lykkes med indsatsen for vores børn og unge.
Afdelingen ser det tværfaglige samarbejde som en vigtig nøgle til at indsatserne i familierne bærer frugt, hvorfor stærke faglige fællesskaber med kollegaer i Familiehuset/PPR, sundhedsplejerskerne, skoler, dagtilbud m.fl. fortsat vil være et fokuspunkt, og som vi vil udvikle på.
Vi kan tilbyde dig:
- Et arbejdsmiljø med fælles faglighed i fokus, tæt samarbejde og plads til forskellighed
- Introplan og mentorordning
- Tilgængelig ledelse
- Høj grundlønsindplacering
- Supervision
- Mulighed for hjemmearbejdsdage og stor fleksibilitet
- Faglig understøttelse af juridiske konsulenter
- Tæt samarbejde med PPR, Sundhedspleje, skoler
- Tæt samarbejde med skolekonsulenter, der bliver tilknyttet i skolevægringssager
- Fritidskonsulent, der hjælper med at finde fritidsjob, praktikplads til vores unge mennesker
- At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler gerne med kendskab til DUBU og ICS
- At du arbejder helhedsorienteret, selvstændigt og ansvarsfuldt
- At du selv kan skabe en struktureret hverdag
- At du bidrager til et positivt arbejdsmiljø
- At du har kørekort
Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansøgningsfrist er søndag den 28. januar 2024. Stillingen søges elektronisk nedenfor. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 30. januar 2024.
Hvis du vil vide mere om stillingen, så kan du kontakte teamleder Muhammed Türkoglu på telefon 23 82 29 95.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Bjælkerupvej 32, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975006