Socialrådgiver søges til en fast stilling i Specialteamet i Børn, Unge og Familier

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye kollega, som kan være med til at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familier? Vi søger lige nu en rådgiver til en fast stilling på 37 timer med tiltrædelse 1. juli 2024 eller snarest muligt derefter

Vi tilbyder dig 2 hjemmearbejdsdage om ugen, stor fleksibilitet, balance mellem privatliv og arbejdsliv, attraktivt løn. Derudover faglig stærkt ledelsesteam, 2 juridiske konsulenter og 1 Digitalisering-DUBU konsulent (ansat i afdelingen), som løbende understøtter det generelle borgernære arbejde, sagsbehandling samt undervisning.

Specialteamet udgør en selvstændig enhed i Afdelingen for Børn, - Unge, - og Familie, og er tæt forbundet med afdelingens øvrige medarbejdere og deres opgaver. Vi søger en rådgiver der brænder for at arbejde med børn og unge med funktionsnedsættelser og der har evner til at indgå i en hektisk, men spændende hverdag. Specialtemaet varetager myndighedsarbejdet med børn og unge i alderen 0-18 år med betydelig og varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse, samt børn og unge hvis forældre modtager tabt arbejdsfortjeneste og/eller merudgifter. Derudover kommer du til at få en forebyggende daginstitutionsrådgiver funktion 1 gang om ugen på et dagtilbud. Tiden er afsat til råd og vejledning til personalet og mindre konsultative samtaleforløb for forældre.

Som socialrådgiver/socialformidler i Specialteamet vil du skulle:

  • Yde råd og vejledning til familier med et barn med nedsat funktionsevne, jf. servicelovens § 11
  • Foretage målgruppevurderinger
  • Behandle ansøgninger om hjemmetræning, merudgifter, kompensation for tabt arbejdsfortjeneste, ledsagerordning og aflastning efter servicelovens
  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser efter servicelovens
  • Iværksætte foranstaltninger efter servicelovens
  • Udarbejde og følge op på handleplaner efter servicelovens
  • Daginstitutionsrådgiver 1 gang om ugen
Vi er en gruppe engagerede og ambitiøse socialrådgivere/socialformidlere, bredt sammensat af nye og erfarne medarbejdere. Vi lægger vægt på trivsel og det gode arbejdsmiljø, og ser det som en forudsætning for at kunne lykkedes med indsatsen for børn og unge. Vi ser det gode tværfaglige samarbejde, som nøglen til at vores indsats bærer frugt. Der er et tæt parløb om at videreudvikle stærke faglige fællesskaber med vores kollegaer i Familiehuset/PPR, sundhedsplejerskerne og almenmiljøet.

Vi vil i det kommende år have særlig fokus vores omorganisering, som er trådt i kraft pr. 1. januar 2024 og vores nye børne og ungestrategi: ”Sammen Med Børnene”. I den forbindelse er der blevet ansat 3 teamleder, som kommer til at arbejde tæt sammen med rådgiverne, for at skabe bedre vilkår for børn og unge i Stevns Kommune. Derudover er vi nået langt med at implementere Barnets Lov, hvor juridiske konsulenter i samråd med ledelsen arbejder hårdt for at løbende udarbejde interne arbejdsgang og materialer til hele afdelingen.

Vi tilbyder dig: 
  • Et arbejdsmiljø med fælles faglighed i fokus, tæt samarbejde og plads til forskellighed
  • Introplan og mentorordning
  • Tilgængelig ledelse
  • Høj grundlønsindplacering samt årligt tillæg
  • Supervision
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage og stor fleksibilitet 
  • Faglig understøttelse af juridiske konsulenter
  • Tæt samarbejde med PPR, Sundhedspleje, skoler
  • Tæt samarbejde med skolekonsulenter, der bliver tilknyttet i skolevægringssager
  • Fritidskonsulent, der hjælper med at finde fritidsjob, praktikplads til vores unge mennesker
Vi forventer af dig: 
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler gerne med kendskab til DUBU og ICS
  • At du arbejder helhedsorienteret, selvstændigt og ansvarsfuldt
  • At du selv kan skabe en struktureret hverdag
  • At du bidrager til et positivt arbejdsmiljø 
  • Det er ikke et krav, at du har erfaring inden for handicapkompenserende ydelser, men det er forventningen, at du er nysgerrig og kan sætte dig ind i en komplekst lovgivning
Løn og ansættelsesvilkår 
Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfrist den 10. juni 2024. Stillingen søges elektronisk nedenfor. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 12. juni 2024.
 
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Semra Maria Basoda tlf. nr.: 23 65 37 94 eller på mail: semrabas@stevns.dk
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Stevns Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Stevns Kommune, Bjælkerupvej 32, 4660 Store Heddinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049222

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet