BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lide at arbejde målrettet og resultatorienteret, og vil du være med til at skabe positive forandringer, samt åbne nye veje for vores ledige der modtager dagpenge?
I Center Arbejdsmarked i Stevns Kommune søger vi en energisk Jobformidler med et stort drive til at sparke gang i karriererne på dagpengeområdet. Så hvis du har modet til at se nye veje sammen med vores borgere og virksomheder, er du måske vores nye kollega.
Som Jobformidler bliver din mission at motivere, inspirere og støtte dagpengemodtagere i deres jagt på deres næste job, som måske er drømmejobbet. Du skal arbejde målrettet på at sikre en tidlig indsats gennem inddragelse af virksomhedsrettede tiltag som fx virksomhedspraktik mv. via kontakt til virksomheder og arbejdsgivere. En vigtig del af din opgave bliver derfor også at tage fat i virksomheder og afdække spændende muligheder for vores jobsøgende. Vi har brug for dig – der kan og tør tænke ud af boksen!
Arbejdsopgaver
- Meningsfulde motivationssamtaler og individuel rådgivning omkring jobsøgning og karriere
- Tidlig indsats med fokus på kreative virksomhedsrettede tiltag
- Tæt samarbejde med A-kasser for maksimal effekt
- Åbne døre og afdække match hos virksomheder med et smil på læben
- Sikre og understøtte ret- og pligtindsatsen for de ledige
Om din profil
- Du har erfaring inden for beskæftigelsesområdet og kendskab til dagpengesystemet
- Din spidskompetence er din evne til at motivere og inspirere borgere til at se nye muligheder, herunder brancheskift og mangelområder
- Du har interesse i mennesker og evne til at skabe forandringer, og er initiativrig og proaktiv til at tage udfordringerne op med et smil
- Du har stærke samarbejdsevner med fokus på tæt dialog med A-kasserne
- Du har solid erfaring med virksomhedskontakt
- Du har et godt overblik og trives med at skabe struktur i hverdagen
- Du har kørekort
Vi tilbyder:
- en dynamisk og energifyldt arbejdsplads med en fri og uhøjtidelig tone med engagerede kolleger, der bidrager med en positiv tilgang til arbejdet
- en afdeling hvor vi vægter trivsel og samarbejde meget højt
- et meningsfyldt, spændende og udfordrende job, hvor der er rum til personlig og faglig udvikling
- et arbejde hvori der er fokus på mål og resultater
- fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde i et vist omfang
- en arbejdsplads med røgfri arbejdstid
Du vil arbejde i et team med to andre Jobformidlere på området, og samarbejde tæt med de virksomhedsrettede kolleger, herunder virksomhedsservice, jobordrer, virksomhedskonsulenter, beskæftigelsesmentorer og fleksjob som også er i afdelingen.
Ansættelsesforhold og løn
Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelses- og lønforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den aftaleberettigede organisation.
Tiltrædelse ønskes hurtigst mulig.
Ansøgning og ansøgningsfrist
Ansøgning, CV med mere skal sendes til os via kommunens hjemmeside senest søndag d. 7. januar 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag d. 16. januar 2024.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen eller vil høre mere til os som arbejdsplads er du velkommen til at kontakte afdelingsleder John Schiellerup på 20 53 22 64 eller jobformidler Charlotte Clemmensen på tlf. 21 68 11 36. Efter nytår kan du også kontakte leder for afdelingen David Kirkegaard Jespersen, på tlf. 20 22 09 28
Det er en del af kommunens ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.
Vi glæder os til at byde dig velkommen i vores team, hvor vi sammen gør en forskel for både borgere og virksomheder på Stevns.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960995