Er du typen, som ser mønstre i tal, hvor andre kun ser kaos? Kan du jonglere med data, så det giver mening – og måske endda gør hverdagen lettere for andre? Så læs videre, for vi har en mission til dig som vores nye analysekonsulent!
Dit nye arbejde
Du skal som din væsentligste opgave puste liv i vores analysearbejde med udgangspunkt i de tal og data, vi har til rådighed. Det gør du i tæt samarbejde med kolleger på tværs af Center for Politik & Organisation. Nogle analyser blive bestilt udefra, men du skal også hjælpe os med at kigge om hjørner, og have fokus på nye opdagelser og tendenser, som kan hjælpe kommunens ledere i deres kerneopgave.
Du kommer til at understøtte budgetlægning, sammenkæde data, udvikle ledelsesinformation og styringsværktøjer eller arbejde med businesscases, nøgletalsanalyser, statistik på indkøb og diverse analyser efter behov.
Hvem er du?
Vi leder efter en stærk kollega med en økonomisk profil og erfaring inden for analysearbejde og ledelsesinformation. Kender du ovenikøbet til OPUS ledelsesinformation og FLIS, er det kun en fordel, men vi er også åbne for, at det er noget, du først skal lære. Du er og har en sikker talforståelse, stærke it-kompetencer (især i Excel) og ikke mindst selvstændigt drive og ansvarsbevidsthed.
Du har formentlig en akademisk baggrund, men har du opnået dine kompetencer på anden vis er det lige så godt. Vi ser helst, at du har nogle års erfaring.
Her skal du arbejde
Du får dine nærmeste kolleger i det nyetablerede team, Udvikling & Kommunikation, og refererer i det daglige til teamets leder. Du arbejder dog i praksis på tværs og vil komme til at samarbejde tæt med de ledere og kolleger, som skal have udført den enkelte analyseopgave. Du finder de kolleger, du vil komme til at arbejde tættest sammen med, i vores budget-team.
Udvikling & Kommunikation er ét af 7 teams i den centrale stabsfunktion Politik & Organisation, som herudover består af: Sekretariat & Jura, Budget, Finans, Indkøb, HR og It & Digitalisering. Teamet består af en skøn blanding af fagligheder – udvikling, processer, kommunikation, gis mv.
Vi sætter vores trivsel og arbejdsmiljø højt, og har en let og humoristisk omgangstone i hverdagen. Vi har alle en høj faglighed lige som du og forventer, at du kan arbejde selvstændigt og lede din egen opgavevaretagelse.
Vi kan tilbyde
I Stevns Kommune møder du en attraktiv arbejdsplads med stor fleksibilitet – herunder har du mulighed for to hjemmearbejdsdage om ugen. Dine kolleger er sjove og hjælpsomme, og vil gøre alt for at hjælpe dig godt i gang. Vi har stort fokus på faglige og personlige udviklingsmuligheder, og er lydhøre i forhold til at hjælpe dig i mål med dine drømme.
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen, og ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Vil du høre mere om stillingen, så kontakt Annette Kjær, Centerchef for Politik & Organisation på annkjae@stevns.dk / 40 32 66 25 (spørgsmål om de faglige opgaver) eller leder for Udvikling & Kommunikation Thomas Meyhoff på thomey@stevns.dk / 30 51 66 67 (spørgsmål om Stevns Kommune og dit nye team) eller
Der er ansøgningsfrist den 12. januar 2024 med håb om, at du kan starte mandag den 3. marts 2025. Stillingen søges elektronisk nedenfor.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6161206