BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger engagerede rådgivere, der brænder for at arbejde på en ny måde og kan bidrage til et bedre liv for udsatte børn og unge og deres familier. Vi har opnormeret med to faste stillinger og har samtidig et barselsvikariat ledigt fra den 1. oktober 2023.
Stillingerne er på 37 timer om ugen.
Her er en fantastisk mulighed for dig, der ønsker at deltage i et spændende udviklingsarbejde med et klart fokus på udsatte børn og unge og deres familier.
Afdelingen står på tærsklen til at afprøve en spændende model, hvor dine opgaver som medarbejder i en myndighedsafdeling sammensættes på en ny måde.
Med den nye model vil du komme til at arbejde med både myndighed, rådgivning, konsultativt og foretage lettere familie indsatser, og herigennem samtidig få mulighed for at udvikle nye faglige og personlige kompetencer.
Den nye model betyder, at du som rådgiver får nye opgaver ved at du både har myndighedsopgaver, som du kender til i dag, men også en funktion hvor du som rådgiver knyttes til dagtilbud og skoler, med en rådgivende, konsultativ og udførende funktion. Hertil kommer rådgivende samtaler med børn og forældre som etableres som § 11 forløb.
Der er allerede i dag et stort kendskab til hinanden på tværs af Stevns Kommune og et velorganiseret samarbejde om kommunens tidlige indsats imellem kommunens dagtilbud, skoler, PPR, sundhedsplejen og Udsatte Børn og Unge m.fl., som der bygges videre på med dette nye initiativ.
Med den nye funktion, er det visionen at forstærke fokus yderligere, både gennem forebyggelse, men også at drage yderligere omsorg for de børn og familier som har et behov for mere indgribende indsatser, hvor et forstærket samarbejde kan medvirke til at skabe flere løsninger for de børn i almenområdet som ikke trives.
Det vil være en todelt stilling, hvor du som udgangspunkt vil skulle arbejde i ca. 25 myndighedssager.
Du vil derfor som rådgiver i afdelingen få mulighed for at afprøve og udvikle dine færdigheder, både når det gælder almindelige myndighedsopgaver inden for børn og unge, og når det drejer sig om at forebygge, at familier får brug for mere indgribende støtte.
Vores afdeling er opdelt i 3 distrikter og organiseret i 3 teams – Nord og Syd og team Handicap. Vi er en afdeling med meget engagerede og ambitiøse medarbejdere, som er bredt sammensat af nye og erfarne rådgivere med i alt 21 rådgivere, samt andre faggrupper og som vi håber, du vil være en del af.
Vi har vores eget kontaktperson/familievejleder korps og to jurister tilknyttet afdelingen.
Vi lægger stor vægt på trivsel og et godt arbejdsmiljø, og hvor der løbende arbejdes med det gode arbejdsmiljø som en forudsætning for, at vi lykkes med indsatsen for vores børn og unge.
Afdelingen ser det tværfaglige samarbejde, som en vigtig nøgle til at indsatserne i familierne bærer frugt, derfor vil stærke faglige fællesskaber med kollegaer i Familiehuset/PPR, sundhedsplejerskerne, skoler, dagtilbud m.fl. fortsat være et fokuspunkt, og som vi vil udvikle på.
Til at understøtte trivsel, arbejdsmiljø og en høj faglighed, er vi ved at afslutte et flerårigt udviklingsforløb i afdelingen, hvor vi bl.a. arbejdede med at udvikle det personlige lederskab og en feedback kultur, som i sidste ende skal være en gevinst for familierne og afdelingen.
Herudover har vi for nylig vedtaget et Kulturmanifest, som skal være med til at styrke afdelingens identitet og på den måde vi ønsker, at familierne bliver hjulpet på vej hen imod til en stærkere udvikling.
Vi kan tilbyde dig:
- Et arbejdsmiljø med fælles faglighed i fokus, tæt samarbejde og plads til forskellighed
- Høj grundlønsindplacering samt årligt tillæg
- Mulighed for indflydelse i en organisation med en flad struktur
- Supervision
- Mulighed for op til 2 hjemmearbejdsdage om ugen
- Flextid
- Selvstændig tilrettelæggelse af arbejdet
- At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler gerne med kendskab til DUBU og ICS
- At du kommer med stor gejst, faglig viden og relevant erfaring indenfor arbejdet med udsatte børn
- At du arbejder helhedsorienteret, selvstændigt og ansvarsfuldt
- At du kan skabe en struktureret hverdag
- At du vil bidrage til et positivt arbejdsmiljø
Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Da vi er en landkommune med et stort geografisk distrikt, vil det være en fordel, at du har kørekort til almindelig personbil.
Ansøgningsfrist tirsdag den 22.august 2023. Stillingen søges elektronisk nedenfor. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag – onsdag i uge 35, 2023.
Hvis du vil vide mere om stillingerne, kan du kontakte faglig leder Gitte Petersen, tlf. 29 35 22 38 (ferie uge 32-34) eller Muhammed Türkoglu, tlf. 23 82 29 95 (ferie uge 29 –31)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Stevns Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://stevns.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=df46763b-29d6-49e6-a81b-809e18dd6a9a
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878860