Beskæftigelsesmentor søges til engageret team i Stevns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du tænke dig et job hvor du kan gøre en forskel for borgere som har svært ved at finde fodfæste i arbejdslivet, og vil du være med til at skabe retning og mening i afklaring omkring deres arbejdsliv?

Vi søger en beskæftigelsesmentor der, ligesom os, tror på at udvikling af menneskers livsmestring og trivsel går hånd i hånd med målrettede og kvalificerede aktiviteter på uddannelser og virksomheder.

Som beskæftigelsesmentor, i Center Borger- og Arbejdsmarked i Stevns Kommune, samarbejder og støtter du målrettet borgere med særlige udfordringer i forhold til deres hverdags- og helbredsmestring, så de får synliggjort og afdækket deres ressourcer. Vi lægger stor vægt på, at vi gennem relationsarbejdet med borgerne motiverer til forandring, men også lader borgerne aktivt tage ansvar ved at yde hjælp til selvhjælp i processen mod hel eller delvis selvforsørgelse.

Det er vigtigt, at du ligesom os tror på, at borgere trods eventuelle fysiske eller psykiske udfordringer, har en plads på arbejdsmarkedet, og du er kreativ i din tilgang og progressiv i indsatsen med at synliggøre, skabe og fastholde denne tro hos borgerne i konkrete match med eventuelle arbejdsgivere eller uddannelsessteder.

Flere borgere vil have brug for du i jeres samarbejde er med til at understøtte opstart eller fastholdelse af en social indsats, helbredsrettet indsats gennem lægeforløb, psykiatrien, misbrugsbehandling eller en opkvalificerende indsats. Men vi tror på - og arbejder efter - at borgerne kommer tættere på et job, når de kom­mer ud på en arbejdsplads. Derfor gør vi brug af parallelle indsatser og kombinerer andre typer indsatser med virksomhedsforløb for at skabe og øge tilknytnin­gen til arbejdsmarkedet. Som beskæftigelsesmentor hos os vil du arbejde efter tanken om at man bliver klar til arbejdsmarkedet arbejds­markedet.

Vi arbejder ud fra en positiv tilgang og forventning til borgernes færdigheder og muligheder, hvilket har stor indflydelse på borgerens eget syn på progression, mestringsevner og kompetencer. Dette er med til at skabe et positivt udgangspunkt og fundament, og gør at vi i høj grad lykkedes med forandring og at skabe en tro på sig selv hos borgerne”, siger Ingrid Loiborg, mentor i kommunen gennem 20 år.


Kompetenceprofil

  • Du kan skabe og arbejde med motivation og progression hos borgere, der umiddelbart kan have svært ved at kunne spotte egne ressourcer
  • Du er opsøgende, kreativ og løsningsorienteret i din kontakt med offentlige og private arbejdsgivere, og formår at skabe match og åbninger på arbejdsmarkedet for borgerne
  • Du har gode samarbejdsevner, og ved at de bedste resultater skabes ved en fælles indsats – både med borger, sagsbehandler og andre aktører i borgerens liv.
  • Du vil gennem en anerkendende tilgang kunne skabe en professionel og tillidsbaseret relation, og styrke borgerens tillid til systemet
  • Du ser værdi i og er god til løbende, at udarbejde skriftlig dokumentation på borgernes forløb, hvilket inkluderer løbende jobsamtaler, månedlige statusrapporter og arbejdsevnebeskrivelser, som fx skal bruges til borgernes rehabiliteringssager.
  • Du har en relevant pædagogisk eller socialfaglig baggrund, og meget gerne et kendskab til fx uddannelsessystemet og beskæftigelsesområdet
  • Kørekort er en nødvendighed for at kunne understøtte aktiviteter ved fx job- og praktiksamtaler, uddannelsesvalg, behandlingsforløb mv. Der er biler til rådighed i arbejdstiden.

Vi tilbyder dig:
  • en arbejdsplads med højt til loftet og en uformel omgangsform, der bidrager med en positiv tilgang til arbejdet, hvor der er rum til personlig og faglig udvikling
  • en del af et team med fælles sparring og refleksion som en del af hverdagen
  • et meningsfyldt, spændende og udfordrende job, hvor du kan gøre en forskel for andre
  • en afvekslende hverdag, hvor du arbejde med forskellige typer af mennesker, med forskellige baggrunde og på forskellige steder i livet. Du vil skulle arbejde med flere af beskæftigelseslovgivningens målgrupper – her i blandt primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, samt borgere i ressourceforløb, på uddannelseshjælp eller i jobafklaring – alle med forskellige grader af arbejdsmarkedstilknytning
  • fleksible arbejdstider og mulighed for selvstændig tilrettelæggelse af arbejdet
  • et arbejde hvori der er fokus på mål og resultater

Os som arbejdsplads
I stillingen vil du blive en del af engageret, imødekommende og fagligt reflekterende team på i alt fem beskæftigelsesmentorer. Teamet er organiseret i Jobcenteret under vores afdeling Job & Indsats, der også rummer hele vores fleksjobindsats og teamet af virksomhedskonsulenter.

Som afdeling kendetegnes vi høj grad af et tværfagligt samarbejde med en høj sparringskultur, som er med til at tegne en rød tråd og flow i arbejdet med borgerne, og gennem hele deres forløb.

Vi har et rigtig godt samarbejde på tværs af hele jobcentret, fra udfører-del til myndighed og ydelse, og jeg oplever at vi arbejder i samme retning for at hjælpe de ledige. Det gør at vi i høj grad lykkedes med vores indsatsen, og skaber tydelighed for borgerne, når vi har en fælles tilgang og et fælles mål”, fortæller beskæftigelsesmentor i teamet Charlotte S. Christensen

Ansættelsesforhold og løn
Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelses- og lønforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den aftaleberettigede organisation.

Tiltrædelse: hurtigst mulig

Ansøgning og ansøgningsfrist
Ansøgning, CV med mere skal sendes til os via kommunens hjemmeside senest søndag d. 20. oktober 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44.

Vil du vide mere?
Du er meget velkommen, og vi vil gerne opfordre dig til, at ringe og høre mere om stillingen, og få et indtryk af os som kommende kolleger og arbejdsplads. Du kan kontakte beskæftigelsesmentor Charlotte Søltoft Christensen på 23 25 12 68 eller afdelingsleder David Kirkegaard Jespersen på 20 22 09 28.

Det er en del af kommunens ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.

Stillingen kan kun søges online via Stevns Kommunes hjemmeside.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Stevns Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6121044

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet